تک وب

دانلود برنامه گوشی و کامپیوتر،مطالب آموزنده،دانلود آهنگ کردی و فیلم و کلیپ های طنز

تک وب

دانلود برنامه گوشی و کامپیوتر،مطالب آموزنده،دانلود آهنگ کردی و فیلم و کلیپ های طنز

بیو گرافی حسین صفا منش

بیوگرافی

حسین صفامنش هنرمندی از دیار کرمانشاه
حسین صفامنش متولد تیرما 1355 در شهر کرمانشاه است. او از همان دوران نوجوانی با موسیقی مأنوس بود و به واسطه ی صدای زیبایش عضو گروه سرود مدرسه کاشانی شد و به جشن های دهه ی فجر آهنگ های شاد کردی می خواند.
صفامنش شیفته و شیدای صدای مردانه و پرطنین هنرمندان کرد زبان همچون استاد حسن زیرک ،ماملی،علی مردان،طاهر توفیق ،کاک ناصر و... بود و عشق به صدای این هنرمندان وی را وارد دنیای خوانندگی کرد.
صفامنش جوان صدایی زیبا و دلنشین داشت و سرشار از استعداد بود ولی به دلیل نبود امکانات و راهنمایی دلسوز تا مدت ها عرصه ای برای بروز استعدادهای خود نیافت. در سال 77 کسانی مثل استاد سیاوش نورپور با شنیدن صدای وی، به او گفتند که اگر به صورت جدی تر به عرصه ی موسیقی بپردازد، مطمئناً آینده درخشانی در انتظارش خواهد بود.
اولین محبوبیت با «خویشگه خاسه گه م»
آلبوم «خوه یشگه خاسه گه م» اولین کار جدی حسین صفامنش در عرصه ی موسیقی کردی است که در سال 79 با همکاری نوزاد خطاط (نوازنده ی مهابادی) وارد بازار شد و بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. شعر این آهنگ سروده های آقای اسد چراغی از شاعران مطرح کرمانشاهی است. با استقبال بالای مردم از «خوه یشگه خاسه گه م»، حالا دیگر آوازه ی او کم کم به عنوان یک خواننده ی خوش صدا کُرد همه جا پیچیده بود.
آشنایی با استاد مجتبی میرزاده
این هنرمند کرمانشاهی در سال 81 برای نشان دادن استعدادهایش در عرصه ی موسیقی نزد زنده یاد مجتبی میرزاده رفت، و صدایش بسیار مورد تائید استاد قرار گرفت. اما به دلیل ناخوش احوالی زنده یاد میرزاده و همچنین سنگین بودن هزینه های مالی تولید یک اثر موسیقایی، این ارتباطات به سرانجامی نرسید.
انتشار اولین آلبوم رسمی
حسین صفامنش با وجود همه ی مشکلات موجود بر سر سراه انتشار این و تنها به عشق ترویج موسیقی کردی، بالأخره در سال 84 با هزینه شخصی اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان«ئیواره»، با تنظیم و آهنگسازی فرشاد رستمی و با اشعاری از شاعرانی همانند اسد چراغی و ناهید محمدی منتشر کرد. حاصل کار یک آلبوم بسیار پرفروش بود، البته بیشتر در غالب نسخه های کپی! که توسط برخی استریوها به شیوه ای کاملاً ناجوانمردانه انجام شد، که انگیزه های صفامنش برای تولید آثار دیگر را بسیار کم کرد. لازم به ذکر است که همه ی کارهای آلبوم «ئیواره» به غیر از یک آهنگ شاد فولکلور هورامی( گول بازی)، جدید بودند.
کنسرت بزرگ مهاباد
کنسرت مهاباد در سال 84 را باید یکی از موفق ترین کنسرت های صفامنش طی آن سال ها قلمداد کرد که با استقبال فراوان مردم هنردوست مهباد روبرو شد. او در این کنسرت توانست به خوبی توانایی های خود در عرصه ی موسیقی کردی را به رخ همگان بکشد.
آلبوم «سروه» با الهام از موسیقی شاد فولکلور
آلبوم «سروه» کار دیگر ی بود که این خواننده در سال 85 با همکاری لاوک لطیف به بازار عرضه کرد. فضای این آلبوم نسبت به آلبوم قبلی بسیار شادتر بود و با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد. صفامنش «سروه» را به خاطر جلب رضایت آن بخش از دوست داران صدایش که طرفدار آهنگ های شاد کردی هستند، به بازار عرضه کرد. او با این کار نشان داد که هم توانایی انجام کارهای جدی همانند «ئیواره» را داراست و هم در تولید کارهای شادی مثل «سروه» توانمند است.
کنسرت بزرگ تهران
پس از سال ها انتظار، حسین صامنش اولین کنسرت رسمی و بزرگ خود را همراه با گروه موسیقی «ژوان» را در روزهای 5 و 6 خرداد ماه در «سالن سوره» تهران به سرپرستی رهام سبحانی برگزار کرد. کنسرت تهران فرصتی بود برای اینکه او با اجرای ترانه های خاطره انگیز کردی توانایی های خود در زمینه ی خوانندگی را به رخ همگان بکشاند و در این راه نیز بسیار موفق بود.
کنسرت پرشور سنندج
دومین کنسرت حسین صفامنش در بهار 90 در شهر زیبای سنندج و به مناسبت تولد حضرت علی (ع) برگزار شد. او در دومین همکاری خود با «گروه موسیقی ژوان» این بار به عنوان خواننده ی اصلی به اجرای مجموعه ای از زیباترین آهنگ های فولکلور کردی و همچنین چند کارجدید پرداخت، و با هنرنمایی خود بارها و بارها جمعیت حاضر در سالن را وجد آورد.
صفامنش در این کنسرت آثاری از هنرمندان نامدار کرد همانند: حسن زیرک (شه و)، مظهر خالقی (ئاموزا گیان، بوی دینم، ئه ی وه ی له رزانه و بازی بری یان)، (گه لاویژ، شه و چرای دیواخان، رازیانه رازیانه و که نیله) و شوان پرور (له م لانو)، با تنطیم های زیبایی از رهام سبحانی و محمدرضا کاکاوند را به زیبایی هرچه تمام تر اجرا کرد. همچنین وی به اجرای دو آهنگ از کارهای خود به نام های «خویشگه خاسه گه م» و «ئه ی خودا» نیز پرداخت.
خواننده ای مسلط به گویش های مختلف زبان کردی
حسین صفامنش به اجرای آهنگ با گویش ها ی مختلف کردی همانند: هورامی، کلهری، جافی (سورانی)، لری، لکی تسلط کافی دارد، یک ویژگی برجسته که معدود خوانندگانی از آن بهره مند هستند. او همچنین به مقام خوانی بسیار علاقه مند بوده و در کنسرت سنندج و تهران نیز یک مقام کردی در دستگاه شور و آواز دشتی را با تسلط اجرا کرد. او کارهای مقام خوانانی همچون: طاهر توفیق، علی مردان کاک ناصر و ...را همیشه دوست داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد